Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
Platné od 1.6.2023
I. Úvodní ustanovení
Vztahy mezi smluvními stranami, které nejsou těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen: „VOP“) upraveny, se řídí Občanským zákoníkem – zákon č. 89/2012 Sb., v aktuálním znění.
II. Kontaktní údaje
Prodávajícím/zhotovitelem je pro tyto VOP:
Petr Huňáček | IČ: 74234544 | 3dtisk4u.cz
čp. 92, 687 56 Pašovice
Česká republika
Fyzická osoba zapsaná v živnostenském rejstříku, neplátce DPH.
web: https//:3dtisk4u.cz
Telefon: E-mail:
III. Způsob vzniku smlouvy
- Kupujícím/objednatelem/spotřebitelem je pro tyto VOP: osoba (nebo zplnomocněný zástupce), která jedná s prodávajícím/zhotovitelem o koupi, nebo zhotovení díla a je kompetentní k zaplacení kupní ceny, nebo ceny za zhotovení díla.
- Předmětem smluvního vztahu mezi prodávajícím / zhotovitelem na straně jedné a kupujícím / objednatelem na straně druhé je:
- kupní smlouva – výroba a dodávka zboží
- zhotovení díla – zhotovení určité věci (nespadá-li pod kupní smlouvu), a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným nehmotným výsledkem
- Prodávající a kupující uzavírají kupní smlouvu, pokud se obě strany dohodnou na podstatných náležitostech předmětu smlouvy a to zejména na druhu výrobku a na jeho ceně.
- Zhotovitel a objednatel uzavírají smlouvu o dílo, pokud se dohodnou na podstatných náležitostech předmětu smlouvy, zejména na předmětu díla a na jeho ceně. Dílem se rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnosti s jiným výsledkem.
- Pro účely těchto podmínek není formálně důležité, zda se při vystavení objednávek použije slovo objednatel, kupující či spotřebitel, anebo zhotovitel a prodávající.
- Pokud smluvní strany neuzavřou Smlouvu s podpisy smluvních stran na jedné listině, dojde k uzavření Smlouvy potvrzením nabídky, rozpočtu anebo potvrzením objednávky příslušnou smluvní stranou.
- Smlouva může být uzavřena ústně, písemnou formou, nebo elektronicky (pomocí prostředků komunikace na dálku).
IV. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
- Nejsme ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://www.coi.cz.
- Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: https://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
V. Ochrana osobních dat
Informace o ochraně osobních údajů naleznete zde: Zásady ochrany osobních údajů.
VI. Doprava a platební podmínky
Informace o dopravě a platebních podmínkách naleznete zde: Doprava a platební podmínky.
VII. Reklamace (Práva z vadného plnění)
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
- je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
- je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci,
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností
- je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
- věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
- je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
- věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.
- Prodávající není vázán veřejným prohlášením podle čl. VI. bodu 2.2 VOP, prokáže-li, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv.
- Čl. VI. bodu 2 VOP se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
- Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
- Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
- V případě, že bude mít zboží, či dílo, vadu, můžete nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na uvedené kontakty, případně osobně na adrese provozovny. Pro reklamaci můžete využít vzorový formulář.
- V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůžete následně bez Našeho souhlasu změnit. Reklamaci vyřídíme v souladu s Vámi uplatněným právem z vadného plnění.
- Při uplatnění reklamace Vám vystavíme písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno: datum, kdy jste reklamaci uplatnili, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace požadujete, Vaše kontaktní údaje pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
- Nedohodneme-li se na delší lhůtě, do 30 dnů od obdržení reklamace odstraníme vady a poskytneme Vám informaci o vyřízení reklamace na uvedené kontaktní údaje. Pokud tato lhůta marně uplyne, můžete odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
- O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem a vydáme Vám potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace.
- Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady jste povinni prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je Vaší povinností nám původní zboží vrátit, náklady na toto vrácení však hradíme my.
- V případě, že jste podnikateli, je Vaší povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí zboží.
- V případě, že jste spotřebitel, máte právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží.
- V případě, že jste si vadu na Zboží způsobili sami, práva z vadného plnění Vám nenáleží.
- Vadou zboží není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.
VIII. odstoupení od smlouvy
- K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních těchto VOP, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
- V případě, že jste spotřebitel, tedy osoba kupující zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, máte v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy, resp. pokud se jedná o koupi zboží, pak do čtrnácti dnů od jeho převzetí. V případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, jejímž předmětem je několik kusů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání posledního kusu nebo části Zboží, a v případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, na základě které Vám budeme Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky.
- Od Smlouvy můžete odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na naše uvedené kontakty). Pro odstoupení můžete využít také vzorový formulář.
- Ani jako spotřebitel však nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy plnění uvedené v § 1837 Občanského zákoníku.
- Lhůta k odstoupení dle čl. VII. bodu 2. VOP se považuje za zachovanou, pokud nám v jejím průběhu odešlete oznámení, že od Smlouvy odstupujete.
- V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. VII. bodu 2. VOP jste povinní nám zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a nesete náklady spojené s navrácením zboží k Nám. Vy máte naopak nárok na to, abychom Vám vrátili Cenu za dopravu, avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme pro dodání Zboží nabízeli. V případě odstoupení z důvodu, že my porušíme uzavřenou Smlouvu, hradíme i náklady spojené s navrácením zboží, ovšem opět pouze do výše ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme při dodání zboží nabízeli.
- V případě odstoupení od Smlouvy Vám bude Cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený v odstoupení od Smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než Zboží obdržíme, nebo nám prokážete, že došlo k jeho zaslání zpět k nám. Zboží Nám prosím vracejte čisté, pokud možno včetně originálního obalu.
- V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. VII. bodu 2. VOP nám však odpovídáte za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, abyste se seznámili s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, tj. způsobem, jakým byste se se zbožím seznamovali v kamenné prodejně. V případě, že jsme Vám ještě nevrátili cenu, jsme oprávněni pohledávku z titulu nákladů započíst na Vaši pohledávku na vrácení ceny.
- My jsme oprávněni odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než Vám dodáme zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze zboží). Můžeme také od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že jste uvedli v Objednávce záměrně nesprávné informace.
- V případě, že nakupujete zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
IX. Závěrečná ustanovení
- Pokud smlouva obsahuje mezinárodní prvek (tedy například budeme zasílat zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Pokud jste však spotřebitelé, nejsou tímto ujednáním dotčena Vaše práva plynoucí z právních předpisů.
- Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je uvedena v kontaktech. My budeme doručovat korespondenci na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě, nebo přes kterou jste nás kontaktovali.
- Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. My jsme však oprávněni změnit a doplnit tyto VOP, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny.
- V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme my i Vy právo od Smlouvy odstoupit.
- Přílohou VOP je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
Děkujeme Vám za využití našich služeb a doufáme, že budete vždy jen spokojeni!
Vybraná legislativa upravující vztahy v elektronickém obchodování:
- Občanský zákoník č. 89/2012 Sb., v němž jsou také obsaženy normy specifické pro elektronické obchodování a sice:
- 1810 – § 1867 – Ustanovení o závazcích ze smluv uzavíraných se spotřebitelem
- § 1810 – § 1819 – Obecná ustanovení
- § 1820 – § 1851 – Uzavírání smluv distančním způsobem a závazky ze smluv uzavíraných mimo obchodní prostory
- 2079 – § 2183 – Koupě (kupní smlouva) – záruka, odpovědnost za vady
- 2976 – § 2989 – Nekalá soutěž – klamavá reklama, klamavé označování zboží a služeb, vyvolání nebezpečí záměny, parazitování na pověsti závodu, výrobku či služeb jiného soutěžitele, dotěrné obtěžování, srovnávací reklama, pokud není dovolena jako přípustná, apod.
- Zákon o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb., z nějž je třeba zdůraznit zejména:
- 9 – informace o vlastnostech prodávaných výrobků nebo charakteru poskytovaných služeb,
- 10 – pravidla označování výrobků,
- 12 – informace o ceně,
- 13 – informace o reklamaci,
- 14 – informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů
- Zákon o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb.
- Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (GDPR)
- Živnostenský zákon č. 455/1991 Sb.